Tippek magas vérnyomás ellen | BENU Gyógyszertárak

Tanács a magas vérnyomásról, Vezetés magas vérnyomással

tanács a magas vérnyomásról

Magas a vérnyomása, és kevesebb gyógyszert szeretne rá szedni? Akkor van egy jó hírünk, ugyanis néhány esetben akár egy-egy természetes módon is segíthet.

Ilyeneket gyűjtöttünk egybe. Mozgás Egy jól átgondolt és kidolgozott edzéstervvel, akár 10 higanymilliméterrel is csökkenthetjük a vérnyomásunkat.

  1. Magas vérnyomás csökkentése életmóddal - KardioKözpont
  2. Magas vérnyomás - hipertonia - mérés, kezelés - Magyar Nemzeti Szívalapítvány
  3. Tudatos táplálkozással a magas vérnyomás ellen
  4. Ezek közül a leggyakoribbak: Életkor.

Ajánlott olyan sportokat választani, melyek az állóképességünkön javítanak. Ilyenek például a nordic walking, a biciklizés, az úszás és a tánc.

tanács a magas vérnyomásról

Csökkentsük a stresszt A lelki megterhelés könnyedén megemelheti a vérnyomásunkat, épp ezért javasolt csökkenteni életünkben a stresszt. Járjunk el jógázni, vagy végezzünk különböző relaxáló gyakorlatokat.

Magas vérnyomás - Amit Ön is megtehet

Ha tenni szeretnénk ez ellen, akkor mindössze le kell adnunk a felesleget, és máris normalizálódni fog a vérnyomásunk. Igyunk nátriumszegény vizet A víz a legegészségesebb innivaló, főleg, ha a vérnyomásunkat akarjuk kordában tartani.

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat! A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fontos azonban odafigyelni, hogy az ásványvíz ne tartalmazzon túl sok nátriumot. Ez annyit tesz, hogy literenként ne legyen benne több 20 milligrammnál. Fokhagyma Tanács a magas vérnyomásról fokhagyma egy igazi csodaszer, hiszen megelőzi az érelmeszesedést, csökkenti a vérzsírt és a koleszterint, továbbá folyékonyabbá teszi a vért.

Magyarországon a diagnosztizált hipertóniás betegek csaknem 3,5 millióan vannak, és körülbelül egymillióra tehető azon érintettek száma, akik nem részesülnek kezelésben — ismerteti a statisztikákat Veresné dr. Bálint Márta, a Dietetikai és Táplálkozástudományi Tanszék vezetője. A hipertónia kialakulásában a genetikai háttér és a stressz mellett a megnövekedett testsúly, a mozgásszegény életmód, a magas sóbevitel, a dohányzás és a mértéktelen alkoholfogyasztás játszik szerepet. A szakember hozzáteszi: a testsúlygyarapodás nemtől és kortól függően megemeli a vérnyomást.

Ahhoz azonban, hogy elérjük a kívánt hatást, mindennap meg kell ennünk egy gerezddel. Paradicsom A magas vérnyomás egyik fő okozója a konyhasóban található nátrium, legnagyobb ellenfele pedig a kálium.

tanács a magas vérnyomásról

A paradicsom rengeteg káliumot tartalmaz, így ajánlott minél többet fogyasztani belőle. Banán A paradicsomhoz hasonlóan tanács a magas vérnyomásról banánban is sok kálium található, továbbá alig van benne só, így még hatásosabb a magas vérnyomás ellen.

Tippek magas vérnyomás ellen

Ennek ellenére nem ajánlott túl sok banánt sem enni, hiszen cukortartalma rendkívül magas. Fehérje A tudósok mostanra bebizonyították, hogy a magas vérnyomás kialakulásában nagy szerepe van az argininhiánynak.

tanács a magas vérnyomásról

Az arginin kitágítja az ereket, ezáltal javítja a vérkeringést, melynek következtében csökken a vérnyomás.

A következő élelmiszerek tartalmaznak rengeteg fehérjét: hal, csirke, tej- és szójatermékek.