Vérnyomáscsökkentés étrenddel

Magas vérnyomás és vízi étrend. A káliumban gazdag étrend segít a vérnyomás csökkentésében

Vérnyomáscsökkentő élelmiszerek A magas vérnyomás egyik legfontosabb kezelési módszere a helyes táplálkozás.

magas vérnyomás és vízi étrend hogyan kell kezelni az idősebb emberek magas vérnyomását

Ennek során arra kell figyelni, hogy főként vérnyomáscsökkentő élelmiszereket vegyünk magunkhoz. A magas vérnyomás nagyon veszélyes, érelmeszesedéshez, agyvérzéshez vagy szívinfarktushoz vezethet. Ezért elkerülhetetlen, hogy változtassunk a táplálkozásunkon, elhagyjuk az egészségtelen ételeket, és áttérjünk a vérnyomáscsökkentő élelmiszerek fogyasztására.

magas vérnyomás és vízi étrend elmúlik-e maga a magas vérnyomás

De mely élelmiszerek csökkentik a vérnyomást? A es évektől napjainkig számos kutatást végeztek, hogy utánajárjanak az élelmiszerek összetevői és a hipertónia közötti összefüggésnek.

Étrendi tanácsadás magas vérnyomás és enyhe túlsúly esetén

Ennek során szinte az összes tanulmány megállapította, hogy a káliumban gazdag táplálkozás képes csökkenteni a vérnyomást.

Az érintetteknek feltétlenül figyelniük kell arra, hogy a lehető legkevesebb nátriumot fogyasszák.

magas vérnyomás és vízi étrend milyen gyógyszereket válasszon magas vérnyomás esetén

Egy felnőtt embernek körülbelül milligramm káliumot kell magához vennie egy nap. Ez a mennyiség elegendő ahhoz, hogy fokozott nátrium- és vízkiválasztást érjünk el a veséken keresztül, ami vérnyomáscsökkentő hatású.

Hogyan lehet gyorsan csökkenteni a vérnyomást

A kálium főleg növényi élelmiszerekben található meg. A legtöbb zöldség- és gyümölcsféle sok káliumot tartalmaz. Főzésnél sajnos nagyon sok kálium megy veszendőbe, ezt feltétlenül vegyük figyelembe. Káliumban gazdag élelmiszerek Káliumban gazdag gyümölcsök: papaya, guava, füge, sárgadinnye, banán, szilva, kivi, eper, narancs, málna.

Káliumban gazdag zöldségek: mángold, bab, gyökérzöldségek, néhány sütőtökfajta, avokádó, spenót, burgonya, brokkoli, borsó, paradicsom, sárgarépa.

magas vérnyomás és vízi étrend essliver hipertónia

További vérnyomáscsökkentő élelmiszerek Fogyasszunk hosszú távon teljes értékű ételeket, csökkentsük az állati fehérjét, és együnk több zöldséget, gyümölcsöt.

A teljes kiőrlésű termékek kenyér, tészta, rizs stb.

Mintaétrend magas vérnyomás esetén

Az állati zsírokat cseréljük omega-3 zsírsavakra, mivel ezek pozitívan befolyásolják a véráramlást, és az érelmeszesedést is megakadályozhatják. Az omega-3 zsírsavak csökkentik a vérnyomást, és így csökkentik a szívbetegségek kockázatát. Omega-3 zsírsavakban gazdag vérnyomáscsökkentő élelmiszer elsősorban néhány növényi olaj pl.

magas vérnyomás és vízi étrend hogyan lehet megúszni a magas vérnyomás elleni gyógyszereket

Már a megfelelő olaj kiválasztása is hozzájárulhat a vérnyomás csökkenéséhez. Linolénsavban gazdag olajokat lenmagolaj vagy repceolaj magas vérnyomás és vízi étrend a salátákhoz, vagy párolás után! A keményített vagy finomított zsírok ellenben kedvezőtlen hatásúak. Kövessen bennünket a Facebookon!